A tanács soproni ülésén résztvevők ismételten megerősítették, hogy szükség van észak-déli Soprontól Szombathelyen, Zalaegerszegen és Nagykanizsán át a szekszárdi hídig futó gyorsforgalmi útra, a Szombathely és Zalaegerszeg közötti szakasz építését pedig már 2016-ig el kell kezdeni, majd a Vasvár-Zalaegerszeg-Pacsa szakasz épülhetne meg négy év alatt. Álláspontjuk szerint előre kell hozni a 86-os út és a Sopron közötti útszakasz fejlesztését 2020-ra.
A Zala Megyei Közgyűlés Térségfejlesztési Bizottságának álláspontja szerint az észak-déli gyorsforgalmi út megépítésénél figyelembe kell venni, hogy a 86-os számú főút esetében Táplánszentkereszt és Körmend között csak kétszer egy forgalmi sávos fejlesztés elfogadható. A bizottsági javaslat szerint a harmadik ütemben a Pacsa–Fenékpuszta szakasz helyett a Pacsa–Nagykanizsa útnak kellene megépülnie. A 86-os számú főút zalai elkerülő útjainak 2016-ig kellene elkészülnie, ahogyan az M70 gyorsforgalmi út balesetveszélyes szakaszát négysávossá átépítésének is ekkor kellene lezárulnia.
A bizottság álláspontja szerint az autóutak paramétereinek rugalmasabb kezelése elengedhetetlenül fontos. Példaként említik az ausztriai vagy szlovén gyakorlatot, mely szerint költségtakarékosan, autópályától különböző paraméterekkel épülhessen meg az M9-es autóút. Mint írják, ezen javaslatok elfogadása szükséges ahhoz, hogy a nyugat-dunántúli régióban az elképzeléseknek megfelelően olyan gyorsforgalmi út épülhessen, amely alkalmas a nemzetközi tranzitforgalom, valamint a megyei jogú városok közötti áru- és személyforgalom hatékony, gyors lebonyolítására.
Jelezték egyben: az önkormányzati választások után újjáalakult tanács ismét Manninger Jenőt választották meg elnökének.
Forrás: http://www.alon.hu/m9-gyorsforgalmi-ut-szombathely-zalaegerszeg-szakasz-prioritas