Az M9-es kapcsán akadtak viták az ülésen
2011.05.27.

A Zala Megyei Területfejlesztési Tanács idényzáró ülései kicsit mindig a törvényi kötelmeknek tesznek eleget, a pénteki zalaegerszegei összejövetel is ennek jegyében beszámolókkal zajlott.


A Zala Megyei Területfejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. elmúlt évi mérlegbeszámolóját is elfogadták a pénteki ülésen. A szervezet, mondta a kft. ügyvezető igazgatója, Bali József, úgy segíti a tanács munkáját, hogy menedzsmentszerződéseket, menedzsmentfunkciókat, illetve az M9 Térségi Fejlesztési Tanács munkaszervezeti feladatait látja el személyi kifizetések nélkül. 2 millió 700 ezer forintos eredménnyel zártak.

Ugyancsak a törvényi kötelmeknek eleget téve, az elnöki funkciókból fakadó feladatokról, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanácsban, a Balatoni Fejlesztési Tanácsban és az M9 Térségi Fejlesztési Tanácsban  végzett munkájáról számolt be Manninger Jenő, a Tanács elnöke.

Az M9 Térségi Fejlesztési Tanácsot illetően Bali József úgy fogalmazott, nagy fába vágták a fejszéjüket azzal, hogy hat megyét érintő szervezetet igyekeztek létrehozni, ilyen módon összehangolni a megyei érdekeket egy olyan regionális úttal kapcsolatban, mely hosszú távon nem a mostani úthálózatot lenne hivatott kiszolgálni és  tehermentesíteni, hanem a déli leszakadó térségeket szeretné felzárkóztatni az európai régiókhoz. Ehhez mindenképpen hosszú távon, 25 évben kell gondolkodni. Ennek megfelelően természetesen akadtak vitás pontok  a pénteki összejövetelen, ezek  végeredménye pedig az lett, hogy a szeptemberi tanácsülésre egy egységes  koncepciót hozzanak majd vissza. A lényeg a közös álláspont kialakítása, az, hogy a megye az M9-eshez fűződő területrendezéssel kapcsolatos  érdekeit  egyeztetni tudja a megyei jogú városok, illetve a megye nyomvonalakban érintett településeinek rendezési terveivel. Míg ugyanis a tervezés alapdokumentumai nincsenek összhangban, addig nem lehet továbblépni.

Forrás: http://zalaihirlap.hu/fokusz/20110527_vitak_m9es_kapcsan